Elérhetőségek
Pesterzsébeti Gézengúz Óvoda
Zalán u. 11.
Telefon:
+36/1/421-5406
+36/1/285-1087
Fax: +36/1/421-5406, +36/1/285-1087
E-mail:
gezenguz@gezenguzovi.hu
Térkép
Csiga csoport
Óvónők:
Balogné Megyes Judit - Judit néni
Varga Heléna - Heléna néni
Dadus néni:
Gránicz Adrienn - Adri néni
Pedagógiai asszisztens:
Timár Katalin - Kati néni
bemutatkozása:
„Akkor jó a világ, ha jó benne gyereknek lenni.”
Véghelyi Balázs
A Pesterzsébeti Gézengúz Óvoda egyik gyermek centrikus csoportja vagyunk.
Csoportunkba minden évben 24 kisgyermek töltheti boldog óvodás mindennapjait.
Csoportszobánk tágas, világos, tiszta, és kellemesen meleg. Berendezésében arra törekedtünk, hogy a legkisebb gyermekektől a legnagyobbakig, komfortosan érezzék magukat, és játékaikat igényeik szerint megtalálják benne. Igényes szempontok alapján alakítottuk ki a különféle játéktereket, így biztosítva lehetőséget számukra, pl. - babakonyha (babaszoba), - fodrász szalon, - ahol a szerepjátékokhoz alkalmas játékok és eszközök vannak, - építőszőnyeg, - vonatpálya, - az asztalokon fejlesztő és társasjátékokat játszhatnak, - kreatívan alkothatnak a gyermekek.
Nyitott, befogadó, meleg, családias légkörű csoport vagyunk. A hozzánk járó gyermekek 3 - 7 év közöttiek, vegyes életkorúak, és ezáltal minden évben néhányan iskolába mennek és helyükre új kicsik jönnek. Az óvodai élet alap, ami nagyon szükséges a gyermekek személyiségfejlődéséhez, és hosszú távon jótékonyan hat. Gyermekeinket a pozitív megerősítés módszerét alkalmazva neveljük, és nem az erőszakon alapuló problémamegoldás eszközeit használjuk. Arra törekszünk, hogy olyan viselkedési mintákat alapozzunk, melyek segítségével majdan megállják helyüket az életben. Éppen ezért csoportunkra jellemző az egyenlő esély, a befogadás, elfogadás, a figyelem, a tolerancia, a szeretet és az egyéni bánásmód. Kiemelt szerepet kap a differenciált feladat adás, a munkára nevelés, az egyéni fejlesztés, a felzárkóztatás és a tehetséggondozás. Nevelőmunkánkban fontos szerepe van a játéknak és a játékba integrált tanulásnak, hiszen ezen keresztül fejlődnek a gyermekek leginkább. Sok olyan játékunk van, és ezeket szívesen használjuk is, amelyeket a gyermekekkel közösen készítettünk.
Pedagógiai munkánkban minden tevékenységet, a négy őselem (Levegő, Tűz, Víz, Föld), az évszakok, és a jeles napok köré csoportosítunk, nagy figyelmet szentelve az egészséges életmódra való nevelésre. Sok dramatikus játékot játszunk, lapszínházzal mesélünk, bábozunk, és a mindennapos beszélgető körrel is a gyerekek összetartozását, a közösségi érzést mélyítjük. Sokat énekelünk, verselünk, mesélünk. Változatos programokat, kirándulásokat szervezünk gyermekeinknek, ahol tapasztalati úton történő ismeretszerzés valósulhat meg. A szülőket, nagyszülőket is bevonjuk a különféle közösségi rendezvényeinkbe. Jó kapcsolatot ápolunk a családokkal, és Ők érzik, hogy többéves szakértelemmel, mindent megteszünk azért, hogy a csoportunkba járó gyermekek biztonságban, szeretetben nevelkedjenek. Ez a cél szemünk előtt van mindaddig, míg a gyermekek el nem érik az iskolakezdéshez szükséges fejlettséget. Büszkék vagyunk arra is, hogy régi óvodásaink visszajárnak, és néha mi is meglátogatjuk őket iskolájukban. Örülünk, hogy az itt kötött gyermek – pedagógus, és – szülői, barátságok nem érnek véget az óvodai ballagások után.
A csoport pedagógusainak szemlélete:
Az alapvető különbség a felnőtt és a gyerek között az óvodában az, hogy a felnőttnek sok és felelősség teljes feladata van, míg a gyereknek lehetőségei. Mégis az együttélés során a kompetens felnőtt kezei közül kompetens, autonóm gyerekek kerülnek ki az életbe.
Számunkra ez az igazi kihívás a munkánkban. Sok-sok rugalmas gondolkodású, kíváncsi, saját életéért felelősséget vállaló, öntudatos, kezdeményező emberkét nevelni.
„Mindenki láthatatlan drágakövet rejt magában, akármilyennek született, s ezt csiszolni, formálni kell.”
Marlo Morgan
Kapcsolódó galéria
Vissza az előző oldalra!